Sepp Blatter won herverkiezing voor een ongekende vijfde termijn als FIFA-voorzitter op vrijdag na challenger Prins Ali Bin Al Hussein van Jordanië in concessie na de eerste ronde van de stemming.

Bij 65ste congres van de FIFA in Zürich, 209 aangesloten landen hun stem en de 79-jarige Blatter oogstte 133 stemmen voor prins Ali's 73 maar viel zeven stemmen verlegen van het verdienen van een twee-derde meerderheid, waardoor een tweede stem die alleen zou hebben geëist een eenvoudige meerderheid.

Maar op dat punt, prins Ali sprak de stemgerechtigde leden en trok zich terug uit de race.

"Ik wilde alleen maar om u allen bedanken. Het is een prachtige reis in termen van dat u, samen met u, het zien van de uitdagingen die je hebt. En ik wil bedanken in het bijzonder al degenen onder u die dapper genoeg om mij te steunen waren , "zei Ali. "Maar dat gezegd hebbende, ik zal terugtrekken uit de race. Dus dank jullie allemaal heel veel en ik wens u het allerbeste voor de toekomst."

Belofte van een clean break van bezoedelde de recente geschiedenis van de FIFA prins Ali werd ondanks de ergste schandaal in 111-jarige geschiedenis van de organisatie afgewezen. Op woensdag, de Amerikaanse autoriteiten aangeklaagd 14 mensen aan omkoping, afpersing, fraude en het witwassen van geld kosten terug te gaan naar de jaren 1990 en arresteerde zeven ambtenaren - waaronder twee serveren FIFA vice-presidenten.

Maar de controverse was niet genoeg om onttronen Blatter, die in de voorkant van juichende kiezers gevierd.

"Ik ben nu de president van iedereen. Ik ben voorzitter van de FIFA. Ik dank u, ik dank dat je me hebt geaccepteerd," Blatter zei in een onsamenhangende dankwoord. "We zullen dit schip terug te brengen;.. We zullen het terug te brengen naar de kant We hebben een aantal organisatorische problemen We moeten de vrouwen in deze commissie, we moeten meer doen.

"Ik hou van je, ik hou van mijn werk.Nike Free Kopen Ik ben niet perfect. Niemand is perfect, maar we zullen een goede baan samen doen ben ik zeker. Ik dank je wel, ik dank u voor het vertrouwen. Vertrouwen en zelfvertrouwen Samen gaan we. Laten we gaan FIFA! "

In aanvulling op de Amerikaanse sonde, Zwitserland opende haar eigen onderzoek naar de toekenning van het WK 2018 aan Rusland en de 2022 event naar Qatar - twee landen verwikkeld in controverses mensenrechten, onder andere kwesties, maar Blatter zei dat hij was niet geïnteresseerd in herzien van het biedproces. Hij zei ook dat hij een 32-team World Cup zou behouden en te verzetten tegen de uitbreiding van wat de FIFA cash cow.

"Ik zal het WK niet aanraken, het is te belangrijk", zei hij. "Ik neem de verantwoordelijkheid om de FIFA terug te brengen, met u zullen we het doen, ik ben ervan overtuigd.

"Ik ben een trouwe man, nu God,Nike Air Max Allah of wie we geloven, zullen ze ons helpen om FIFA terug te brengen. Ik beloof u aan het einde van mijn mandaat zal ik de FIFA geven aan mijn opvolger in een zeer sterke positie."

De opsporingsonderzoeken werpen een schaduw op Blatter's 17-jarige regering als president van de FIFA, maar het was niet genoeg om te stoppen met hem wordt verkozen voor een andere termijn van vier jaar.

"We hebben geen revoluties nodig, maar we altijd evolutie nodig," Blatter zei tijdens zijn pre-electorale speech. "Gisteren, de dag voor en vandaag, ik word verantwoordelijk voor de huidige storm gehouden. OK, het zij zo. Ik zal die verantwoordelijkheid te nemen. Net zoals ik al zei, ik zal nemen op mij. Ik zal het te accepteren en ik wil FIFA samen op te lossen met u.

"Ik wil overhandigen een FIFA dat de storm.Nike Shox Kopen Een FIFA dat voldoende waarborgen die de politieke interventies nodig zal hebben. Ik beloof u dit naar voren zijn gekomen," zei Blatter.